Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Én most tetőt ácsolok. Eddig még nem sikerült leesni és megvan a gerinc, szóval már van mihez kikötnöm magam 😆
Szerintem ez tévút. Felesleges funkció, és amúgy is aggódtok az akku degradáció miatt, majd pont erre fogod elcseszni a drága autó akkut 😆
Nekem úgy működik, hogy van egy 11kWh házi akkum. Ezt tölti a napelem. Amikor nem süt a nap ez kényelmesen elég. Amikor feltöltött akkor tölti a kocsit. Amit betölt a napelem azt el is autózom általában. Eszembe sincs kivenni belőle, meg felelsleges is, mert ha süt a nap akkor elég a 11kWh akku, ha nem süt pl télen egy hétig akkor meg az autó akku sem töltödött fel, nem fogok egy hétig arról fűteni, mert eleve kell plusz rátöltés a hálózatból. Ezek a házi akkuk elég olcsók. 16kWh most 500ezer forintba kerül nekem. 30kWh-val pedig már minden meg van oldva, még a fűtés is. (megfelelő rendszer esetén)
Sőt sokkal inkább az lesz, hogy ha tudom hogy napos idő lesz másnap akkor inkább áttöltöm a házi akkuból is az autóba a villanyt, hogy legyen hely benne amíg nem vagyok otthon.

A 3,7kW-os kimenet egy autón persze hasznos, de leginkább kempingezéshez, telekre, meg vészhelyzetre. A házat is elvinné de mint írtam nincs értelme. Az idő 99%-ban elegendő 600W a házamnak. A nagyobb fogyasztók jellemzően rövid ideig működnek. Talán a klíma ami 800W-ot is képes felvenni tartósan, meg a villanybojler ami 1800W és több óráig működik. Egy intelligens energia elosztással elegendő az 1*16Amper egy háztartásnak.
Mivel ugyis megallsz egy orara hugyozni meg szendvicset enni.
Meg az is lehet,hazaerek megnezem.
Mert országon belül hol van 1000km távolság? 🤣
Van elég töltő. A bővítés azért kell hogy a 150kW feletti töltők legyenek sok az európai autópályák mellett. Ne kelljen keresgélni, hanem tényleg bármelyik pihenőbe kiállsz, tudjál tölteni. Ugye ennek most csak kényelmi szerepe van, de később a nagyobb villanyautó elterjedés mellett forgalomszervezésileg is nagyban tehermentesíti az autópálya menti utakat.

Illetve vannak kevésbé forgalmas elhanyagolt régiók. Pl. Békéscsaba felé az M44-esen nincs rendes töltési lehetőség, meg a déli régió is viszonylag ritkás, de igazából itt már azért van néhány lehetőség.

Meg ha 1000km a hatótáv minek annyi töltő? Én most is elmegyek a Teslával gyakorlatilag bárhova oda vissza töltés nélkül, pedig nincs 1000km a hatótávom. Persze Nyíregyházáról Letényére meg vissza valóban nem járnám meg töltés nélkül, de azért ez nem annyira valós probléma.
https://www.plugshare.com/
kb. 40milliótól indul a 150kWh-s Nio ET7 ami képes 1000km felett menni. De a Nio inkább csak bérbe adja az akkut, és akku cserélő állomásai vannak, ahol 5perc alatt cserélik az akkut.
Az egyebkent nem lehet, hogy a plasztik tekero van kitagulva es nem forgatja el teljesen jo pozicioba a csapot?
Valami ebay-es eladas volt.
Nem is szokott veluk baj lenni, bar attol is fugg, kitol van.

Van olyan nagyker, akik autoszereloket szolgalnak ki es a lerendelt alkatreszt - ha megse kell - vissza lehet adni. Nem egyszer szoptuk be, hogy pl. feknyereg felujito szettbol ket karmantyu hianyzott vagy hogy hasznaltnak latszo, szemmel lathatoan mar beszerelt es eltort szekunder tuskeju gyujtotrafot kaptunk Tourmax-szos dobozban. Vagy mondjuk szivocsonk szettbol kivettek az o-gyurut es visszaadtak.
Na ez az igazi ! V2 , V4 , V8 ? Ugyan már ! V48 ! 🤔 💪
A csapom konkretan olyan mintha el se zartam volna,kicsit mozgatom a kart jobbra-balra es megall.Nem csak szivarog.
Tobbet vartam egy tourmaxtol.
De nekiesek es szetfurom.
Ez egy nyithato, pucolhato Mitsubishi benzinpumpa, de a bele kb. ugyanaz, mint a Honda lemezhazas szivattyujanak, a kis kerek gumilapkak az egyiranyu szelepek benne. Ha ott is van nemi rozsda vagy szutyok, az se zar magatol.

A Caltric ugyanaz a kinai cucc, mint a tobbi, csak egy jenki atcimkezo ceg forgalmazza. A Celox is ilyen 'brand'
A meglevot gondoltam kipucolni. Ha nem sikerul, ott a kinai. Siman lehet, hogy csak valami szutyok van benne, ami a tekero es a gumi koze beul es nem tud tomiteni.

Hasonlo Honda csapot, ami szinten szegecselt, szedtem mar szet. A szegecsek lefurasa utan lejott a homloklap, alatta negy lyuku gumitomites, a szokasos cucc. Esetemben a gumi ki volt kicsit kopva, de megforditottam es szepen zart utana.

Van itt egy weblap kepekkel, kb. ezt csinaltam en is.
https://gegshop.nl/en/honda/10...

Egy probat megerhet. Ha bejon, meguszod nehany M3 csavar araval.

A kinaibol az a Moto1988 egesz korrekt aru, a szivocsonkom toluk van es mar vagy masfel eve szolgal.

A Caltric pumpat engedd el. Masfelol ezek a dugattyus pumpak csak ket gumi szelepkevel vannak szerelve, ha a tank nem szellozik jol es a melegtol kitagul a benzin, nyitott csap eseten az uzemanyag goznyomasa siman atloki a naftat a pumpan.
A tourmaxot vagy a kinait?
Mer ez utobbit vennem kene elotte.
A tourmaxot mozgatni kell a kart hogy zarjon,egybol nem mindig zar,meg is szivtam leengedeskor mert elaztattam mindent.
Ezt orvosolja a szetszedes?
Egyebirant ha cserelned, inkabb ezek kozul vennek egyet:

https://a.aliexpress.com/_Evluyu7

https://a.aliexpress.com/_EuUCZIj

A masodik ua. a kinai, mint az ebay-es csak olcsobb es ket het alatt a kezedben van vamkezeles nelkul.
a visszalépés részben igaz
pl pipinek szerintem nem, asszonyka hazaér felcsattintja töltőre aztán reggelre ismét lehet használni, szerintem ez nem visszalépés, sokkal kényelmesebb mint kútra futkosni
10. emeletről ez nehezebben kivitelezhető, itt jelentős életmódváltást igényel a villanyos kocsi használata(ha nem tudja melóban tölteni, ami egyenlőre még ritka)
ami nekem nem tetszik az a sérült autók, amit egy újabb benzinesnél megcsinálsz 1-2 millából ezeknél mehet a darálóba mert beépített (és teherhordó) akkut tuti nem fognak javítgatni
szóval egy izmosabb koccanás szar helyről már kukázza a kocsit
Szedd le a csapot, furd le a szegecseket, pucold ki, kend meg, aztan szereld ossze. A szegecseket pici csavar+anya komboval tudod helyettesiteni.
Senki nem fog ma lődörögni motorral ? Mindenki csak villanyautózni fog ? 😉
Mennyire megbizható ez a benzincsap?
https://www.ebay.com/itm/353978985262

Tovabba ez a benzinszivattyu ha atenged a csap,van akkora ellenallasa hogy nem folyik teli a blokk ha szar a csap?

Cbr,van a csap,a szivattyu,utana a karbik,csak a tourmax csap se mindig zarja el.
https://www.ebay.com/itm/291218783256

Tudom vegyek gyari,de nem akarok kolteni 50 ezret egy csapra,eladom a kramacot,lehetoleg egyben,de ha nem megy el darabokban.
A reklamokat en a gyakorlatban hiszem. A munkahelyem mostanaban kap egy elektromos valamit reklam/pedagogia celzattal, most majd kiderul, hogy a gyakorlatban hogyan lehet vele elni.
De most is azt allitom, hogy az elektromos hajtas jo, de a toltesevel kapcsolatos problemak visszalepes egyelore a belsoegesuekhez. Es ismerve a lehetosegeket, ez meg sokaig nem is lesz mindenki szamara elerhetoen mostani szinten megoldva.
Ez már eleve dupla műszak.
Covid alatt volt, hogy egy hétig bent voltunk folyamatosan, aztán két hétig otthon. Na az tényleg jó volt, csak két hét után szar volt visszamenni 😆
2millióért gyártják a kínaiak. Neked majd 10ért adják +27% áfával 😆
Háromezerert,es mindig centizem. 🤣
már most van olyan sorozat gyártott kocsi ami 5 percen belül tölt 200 km hatótávot
persze sok info nincs de a tesztek megvoltak
igaz felénk egy ilyen töltő sincs
nekem az opel 350km megy el gázzal 20 éve hajtjuk és 220 ezret mentünk vele
eddig 1x volt gáz para hogy találunk-e székesfehérváron gázkutat este 10 után
bár ott is belejátszott a lustaság mert odaúton volt gázkút csak lusták voltunk megállni
plusz elég szar a működő gázkutak helyzetét listázni
és egy töltés kb 20 perc mert mire megkeresem a kútkezelőt, kifárad, megtölti, fizetek, plusz ja már ott vagyok dobok egy sárgát minimum 20 perc
de evvel eddig mindig együtt tudtam élni
A gyartok a toltesi lehetosegek egy reszen tudnak csak javitani, pontosabban a toltesi problemak egy reszen tudnak javitani.