Az talán senkinek nem újdonság, hogy kötelező biztosítás nélkül nem közlekedhet motorjával, robogójával. Ez már csak azért sem jó ötlet, mert rendkívül magas kárösszegek szerepelnek a kétkerekűekkel okozott balesetek jegyzőkönyveiben – a kisebb gépeknél átlagosan 6-700 ezer forintot fizettek a biztosítók a szervizeknek, míg a nagymotoroknál 850-900 ezer forintot.

„A segédmotorok fele szabálytalanul közlekedik” 

A sokkoló számok dacára azt állapította meg az MNB, hogy tavaly év végén „mindössze” 297 000 segédmotoros kerékpárra vonatkozó kgfb-szerződés volt érvényben, miközben az 50-es gépek száma ennek a duplája lehet. Iparági becslések alapján jelenleg 650 000-re tehető a működőképes, rendszeresen használt segédmotorkerékpárok száma, és ebből azt a következtetést vonta le a Független Biztosítási Alkuszok Magyarországi Szövetsége, hogy a robogók legalább fele szabálytalanul vesz részt a közlekedésben.

a-segedmotorok-felen-nincs-kotelezo-biztositas
A Magyar Nemzeti Bank (MNB) legutóbbi biztosítási statisztikái szerint a segédmotoros kerékpárok díjosztályában a korábbiaknál is kevesebb, alig 300 000 kgfb-t kötöttek az üzembentartók, vagyis az élő szerződések száma csökken, miközben a hazai állomány folyamatosan gyarapszik

Mivel a segédmotorok biztosítási díja filléres tétel, átlagosan havonta 5-600 forint, nincs értelme ezen spórolni, hiszen ha nincs érvényes kötvénye, egy baleset után ennek az ezerszeresét kell kifizetnie a tulajdonosnak.